Wednesday, February 18, 2009

Sampai juga akhirnya .............tapi

Sampai juga akhirnya petisejuk yang dinantikan dari JUSCO. Tapi malangnya cuma "free gift", microwave oven saja yang sampai. "Multi cooker" tidak pula dihantar. Sudah............. satu masalah pulak................telefon ke JUSCO, minta penjelasan. Kemudian dimaklumkan akan hantar lusa. Lusa, 11hb Feb. penghantaran dibuat.....tapi bukan Multi cooker yang sampai. Periuk keluli (stainless steel pot) yang tiba..............bengang juga lain yang dijanji lain pulak yang datang. Tapi kira okay ajelah malas nak bising-bising lagipun multi cooker dah ada.
Hari sabtu (14hb Feb), Microwave Oven nak diberikan kepada Kak Long (with some token........) tup..tup... turn tablenya tak berpusing. Peeeeh apa dah jadi dengan JUSCO ni, macam-macam hal, takkan barang yang dihantar ke pelanggan tak diperiksa dulu, apa nama perkhidmatan pelanggan ni. Telefon semula ke JUSCO buat aduan dan mintak ditukar yang baru.....Dimaklumkan tak boleh nak tukar pasal FOC (Free Gift) kena repair (oooh mentang-mentag FOC boleh bagi barang buruklah, bagus punya customer service).............esok hari Ahad bawak M/O ke JUSCO minta ditukarkan dengan yang baru.............akhirnya dapat juga.
Phew.................memang menjengkelkan berurusan dengan orang yang tak faham erti sebenar Perkhidmatan Pelanggan. Entahlah rasa-rasa macam dah penat dengan JUSCO ni..............

No comments: