There was an error in this gadget

Wednesday, February 18, 2009

Maaf bang lambat sikit...........................

Ini bukan kes lambat sikit tapi lambat banyak..........................
Ahad lepas 15hb Feb. aku sekeluarga pegi jenguk anak aku yang sulong di kampur UiTM di Puncak Perdana. Apalagi nak huluq apa yang patut ler. Lepas tu ajak makan di gerai dekat engan Kampus...........ikut kata anak aku tempat makan ni student panggil "Kandang". Iyalah agaknya tu pasal macam bentuk kawah terkurung. Dalam banyak-banyak gerai aku pilih yang ada Ayam tergantung.................tentu cepat pasal ayamnya dah masak. Tapi lain jadinya..................
Tunggu lebih dari setengah jam masih tak dapat pesanan. Aku bila makan digerai selalunya suka mengadap ke dalam kedai supaya nampak apa yang berlaku di bahagian dalam. Patutlah lambat...... yang buat air ni betul-betul ikut SOP (standard operating procedure) - standardised recipe. Pesanan 2 air tembikai dan dua air carrot susu, dibuatnya satu-satu, agaknya bos tak bagi tahu macamana nak buat sekali dua. Sudahlah tu yang paling menjengkelkan apabila tukang masaknya .....masak punya lah bising tung tang, tung tang tapi pesanan tak keluar-keluar jugak. Bila aku perhatikan, patutlah lambat dia buat kerja cara susun bahan masakannya berkecamuk. Garam kat lain kicap kat lain....rasa-rasanya nak masak satu hidangan habis kena tawaf satu dapur. Adoiiii...rasa hendak aje aku cakap...........
Cuma yang menyejukkan hati apabila tokeh hidang sendiri pesanan dan mohon maaf pasal lambat sikit. Aku cakap kat tokeh ....ni bukan kes lambat sikit tapi lambat banyak.........Entahlah

No comments: