There was an error in this gadget

Tuesday, July 28, 2009

Mee Udang oh Mee Udang

Balik dari memancing di kolam pancing Jugra, yang sebenarnya terletak kat Kg Bandar, ianya berdekatan dengan Istana Bandar - Istana Sultan Abdul Samad dan Masjid Sultan Alaeddin, kita orang berempat singgah makan mee udang. Dah terlanjur cerita pasal pancing ni elok juga aku cerita sikit pasal kolam pancing ni. Kolam pancing ni kira okaylah boleh bagi "thumb up" sebab dari segi perkhidmatan pelanggannya boleh puji. Bukanlah nak kata kemudahan yang ada bertaraf lima bintang tetapi layanan kakitangannya yang mesra dan berbudi bahasa. Tetapi yang hendak diceritakan bukan pasal kolam pancing ni tapi tentang tempat makan Mee Udang yang terletak di pekan Telok Panglima Garang, tempat makan yang kira baru jugalah adalah dalam tempoh lima bulan kot. Lihat pada papan iklannya, mee udanglah yang menjadi taruhan pengusah tempat makan ini. Jadi kta orang berempat pun apalagi pesan mee udanglah lagipun perut dah berkeroncong. Tempat makan ini taklah menawarkan menu yang bermacam - Laksa, Mee Kari, Cucur Udang, Lempeng dan termasuklah mee udang. Pada jangkaan kami tentulah perkhidmatannya cepat tetapi malang sungguh agak lambat. Makanan tiba setelah menunggu hampir 30minit dan air pula tiba lagi lewat daripada itu. Sayang sungguh tahap perkhidmatan yang agak lembab, sedang pelanggan yang tiba pada waktu itu agak ramai juga. Tentu juga ramai yang merungut dan mungkin ramai juga terpaksa membatalkan niat untuk berkunjung semula ke tempat ini.................entahlah kan rugi jadinya. Aku sempat memberikan komen pada tuanpunya tempat makan ini "kena jaga pelanggan kalau tidak pelanggan tak datang lagi, tengok-tengok sikit servis tu. Harap-harap dia terimalah dengan hati yang terbuka.

No comments: